Times flies... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Hansen - WaarBenJij.nu Times flies... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Hansen - WaarBenJij.nu

Times flies...

Door: Robert Hansen

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

@Mama: Mam, ik wilde je niet ongerust maken, het spijt me dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Ik ben nog flink aan het rondreizen geweest (Ik ben op zoek naar iets...) en de zon heeft zich weinig laten zien dus er is minder accu over voor mobiele updates. Maar over mij hoef je je geen zorgen te maken. Ik maak het goed. Mijn reis zit er bijna op, dan kom ik weer terug naar het 'warme' Nederland, maar... hoe lang nog?

We zouden ons namelijk wel druk kunnen maken om wat er eind dit jaar komen gaat. Ik ben na vele avonden in de tent klaar met het ontcijferen van het manuscript. Een deel van het schrift was al vertaald, aan de hand hiervan heb ik ook de rest kunnen lezen. (Ik zal ook wat foto's van het document plaatsen...) Ik heb er nog over nagedacht mijn vondst aan een museum te verkopen tegen een flinke vergoeding, maar wat heb ik aan veel geld als ik er over een paar maanden niet meer ben...?

Het volgende staat namelijk in het manuscript: Eeuwen geleden voorspelde een Zuid-Amerikaanse volk dat de wereld zal vergaan. Iedereen heeft wel eens van deze Maya stam gehoord. Op 20-12-2012 zal de aarde vergaan. De voorspelling wordt vaak met een grap weggewuifd, maar het lijkt erop dat de Maya's het toch aardig bij het juiste eind hebben...

Ik heb nu in ieder geval de kans in handen om de voorspelling terug te draaien, met het manuscript en enkele aanwijzingen hierin. Het schijnt dat er ook modernere Maya stammen zijn die koste wat kost willen voorkomen dat je de voorspelling teniet doet, dus ik ga niet te veel prijsgeven op deze website. Maar het heeft mij de afgelopen dagen flink bezig gehouden.

Mijn reis op de Noordpool dient uiteindelijk een veel hoger doel dan enkel rondreizen en avontuur beleven. Ik heb het gevoel dat ik nu écht iets kan doen voor de wereld. Ik hoef enkel maar te vinden waarover het manuscript verteld, maar dat is nog vrij lastig gebleken. Ik ben aardig op weg, en heb al een flink gebied uitgekamd. Ik heb ook al een deel van datgene dat ik zoek gevonden. Het spijt me, ik zal er vaag en mysterieus over doen, maar het is van levensbelang dat ik dit goed afsluit! Ook al heb ik nog maar een paar dagen...

Mocht ik er niet aan toe komen om deze missie af te maken, dan zal ik persoonlijk een paar avonturiers benaderen om mijn zoektocht voort te zetten, maar dat kan natuurlijk niet via deze website.

Beste allemaal, wens me succes! Nog maar een paar dagen en dan vertrek ik hier weer, boh wat vliegt de tijd. Het lijkt nu wel of ik maanden te kort kom! Ik ga er in ieder geval nog even van genieten én proberen mijn zoektocht te voltooien!

Ik spreek jullie binnenkort weer als ik in ons kleine fijne kikkerlandje ben! Gr Robert

  • 17 Juli 2012 - 07:17

    Fia Hansen:

    Lieve Robert,

    O wat fijn om van je te horen en dat het goed met je gaat.
    Ik kan nu niet lang berichten want ik ga een wandelingetje maken met ome Piet en zijn teckel.

    Ik ben trost op je lieverd! Succes met de wereld redden!

    Dikke zoen van je moeder!

    ps. eet je wel goed?

  • 17 Juli 2012 - 11:28

    Ellen:

    Ha die Robert,

    Goed om van je te horen. Wat een spannende dingen allemaal zeg. Zou het dan toch waar zijn, die mayavoorspelling over 2012?
    Nou, hopelijk vind je een manier om de voorspelling terug te draaien en de wereld te redden! Als ik iets voor je kan betekenen...

    Veel succes en geniet ook nog van je reis! Liefs Ellen

  • 26 Juli 2012 - 11:58

    Succes:

    succes

  • 26 Juli 2012 - 19:17

    Noori :

    Hoi robert!
    Wat spannend zeg!
    Ik heb je brief ontvangen.
    Ik zal de expeditie afmaken!
    Groetjes noori

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 6891

Voorgaande reizen:

09 Juni 2012 - 21 Juli 2012

Expeditie Noordpool

Landen bezocht: