Een hele vreemde vondst tijdens het ijsvissen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Hansen - WaarBenJij.nu Een hele vreemde vondst tijdens het ijsvissen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Hansen - WaarBenJij.nu

Een hele vreemde vondst tijdens het ijsvissen...

Door: Robert Hansen

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag allemaal! Is het in NL al een beetje warmer? Hier schijnt nu in ieder geval nog altijd een heerlijk zonnetje (Dat is goed voor mijn apparatuur op zonne-energie!), hoewel het natuurlijk nog altijd heel koud is. Schrik niet, ik heb een foto van mezelf gemaakt na een dagje ijsvissen in de kou, het zou knap zijn als mijn ouders me herkennen :)

IJsvissen is een hele klus ben ik achter gekomen! Eer je een veilig wak hebt is je ochtend alweer om! Het scheelt dat ik verder niet veel plannen had die dag! Ik durfde ook niet zo goed een bestaand wak te gebruiken, veel te bang dat het ijs niet stevig genoeg zou zijn. Nou ja, uiteindelijk had ik een wak waar ik veilig bij kon zitten en waar ik fijn in de zon mijn hengel uit kon hangen. En een paar flinke vissen gevangen (kijk maar op de foto!). Maar toen kwam er een vreemde wending aan mijn ijsvisavontuur.

Mijn lijn bleef namelijk ergens achter hangen. Erg vervelend want ik heb niet veel extra materiaal bij me. Dus besloot ik om op onderzoek uit te gaan, toch maar even zien of ik de lijn los kon krijgen. Wat ik uiteindelijk boven water haalde, tja, ik stond er behoorlijk versteld van!

Ik heb een kist gevonden (!!) waarin een toch wel zeer oud en erg vreemd document zit... Dat op zich is al heel wat, het lijkt iets belangrijks. Of misschien houdt een vorige Noordpool avonturier me ook wel voor de gek door zoiets achter te laten... Misschien leek het hem wel leuk om iemand op een zoektocht te sturen die nergens heen leidt :p

Ik ben er nog niet achter wat er in het document staat, de taal is mij niet bekend maar er zit wel een sleutel bij om het hele verhaal te kunnen ontcijferen. Dus nu heb ik ook iets te doen tijdens de lange nachten hier nu, mijn puzzelboekje heb ik al helemaal volgeschreven!

Nou ja, mocht ik meer ontcijferen dan horen jullie het natuurlijk! Oh mocht je het je afvragen, de vissen waren erg lekker trouwens! Geinspireerd door dat programma op Discovery (Extreem Survival of hoe heet dat?) heb ik er zelfs een rauw gegeten. Natuurlijk wel even goed schoongemaakt, maar dan is lekker koude rauw vis een echte aanrader, beetje zout alleen!

Goed, hier laat ik het voor nu weer bij, ik ga eens puzzelen en zien of ik echt iets waardevols in handen heb :) Het wordt een heel avontuur voor me zo in ieder geval! Foto's komen er zo op!

Tot snel allemaal! Ik blijf nog maar een paar weekjes! Gr!

  • 28 Juni 2012 - 20:04

    Marit:

    Ha Robert!

    Je kunt wel merken dat jij een paar eeuwen te laat geboren bent :p Jij zou het echt goed hebben gedaan als ontdekkingsreiziger! Ik denk dat je je door die kist niet zo voor de gek moet laten houden, volgens mij had iemand gewoon geen zin om die nog mee naar huis te slepen na weken op de Noordpool :p Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er ook echt een boodschap uit de code komt, misschien wel hoe je het beste van je wintertenen af kan komen :)

    Geniet er nog van, nog een kleine maand toch? Hoewel het me heel leuk lijkt daar denk ik dat je nu ook wel uitgekeken bent op het witte uitzicht, niet?

    Groetjes!

  • 29 Juni 2012 - 07:06

    Ellen:

    Hoi wereldreiziger!

    Hier in Sittard is het weer een stuk warmer, erg wisselend moet ik zeggen.
    Wat een stoer verhaal zeg van dat ijsvissen, écht voor je eigen voedsel zorgen. Ik heb wel eens sushi gehad, ook rauwe vis en errug lekker!

    En o wat spannend wat je gevonden hebt, ben benieuwd of je nog meer info uit de rol kunt halen of dat je je gewoon op je reis gaat richten...

    Veel succes en plezier nog! E

  • 29 Juni 2012 - 12:47

    Philippe:

    Hey hallo Robert,

    Op welke locatie heb je gevist?
    2 jaar geleden ben ik ook op expeditie geweest naar de Noordpool, een heel indrukwekkende reis.
    Echt iets wat je maar een keer in je leven meemaakt, maar ik heb het geluk het tweemaal mee te mogen maken, want ik ga volgend jaar opnieuw op expeditie.
    Zou je mij misschien de locatie kunnen doorgeven waar je hebt gevist want dat was 2jaar geleden niet mogelijk vanwege beschermd natuur gebied. Maar ik neem aan dat jij wel bevoegd bent om daar te vissen.
    Ik hoop snel wat van je te horen!

    Mvg Philippe


  • 02 Juli 2012 - 21:25

    Fia Hansen:

    Lieve Robert

    Wat een spannende dingen maak je mee.
    Doe je ook een beetje voorzichtig alsjeblieft?
    Je weet dat ik me zorgen kan maken.
    Tante Gerrie heeft me leren internetten.
    Fijn om je foto,s te zien.
    Ik ben erg trots op je.

    Liefs en een dikke zoen van je moeder

  • 04 Juli 2012 - 20:13

    Robert:

    Ha Philippe,

    de vergunning kun je in het basecamp krijgen, maar je moet wel een goede plek uitzoeken. Leuk dat je weer gaat, de ijskappen zijn nu nog niet helemaal gesmolten dus nu kan het nog :s
    Volgend jaar ga je zeg je? Goede reis alvast! Gr Robert

  • 05 Juli 2012 - 07:31

    Anoniempje:

    He Robert,

    Kun je een foto sturen van je gezicht??

    Xx

  • 05 Juli 2012 - 08:44

    Loes:

    Hey die Robert,

    Whahahaha ik lag in een deuk om je foto na het ijsvissen! Deed dat niet ontzettend pijn aan je gezicht?! Je bent in ieder geval goed voorbereid merk ik en je deinst niet terug voor avontuur. Ik ben heel benieuwd naar het document dat je gevonden hebt!

    Veel plezier, keep yourself warm :)


  • 06 Juli 2012 - 09:20

    Sarah:

    Heey Robbiee!

    Cooool wat je gevonden hebt!
    Ben benieuwd wat er instaat!
    Ik ben zelf niet zo van de vis.:$
    Maar als je daardoor inleven blijft is het allang goed!

    Greetzzzz Sarahh

  • 07 Juli 2012 - 14:53

    Vera:

    hey robert,
    Ja in nederland is het lekker warm ja nu dan en de afgelopen week maar ik geef je gelijk ik zou ook bang zijn als dadelijk het ijs niet goed genoeg is om op te staan en dan lig je in het ijs maar gelukkig is dat niet gebeurt he!
    Ik ben ook heel nieuwsgierig wat er op staat en ja michien is het wel van de vorige avontuurder!
    maar veel plezier nog!
    gr.Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 1759
Totaal aantal bezoekers 6867

Voorgaande reizen:

09 Juni 2012 - 21 Juli 2012

Expeditie Noordpool

Landen bezocht: