Brrrr.... als je dacht dat Nederland koud was! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Hansen - WaarBenJij.nu Brrrr.... als je dacht dat Nederland koud was! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robert Hansen - WaarBenJij.nu

Brrrr.... als je dacht dat Nederland koud was!

Door: Robert Hansen

Blijf op de hoogte en volg Robert

21 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Pfff.... Dat is even wennen hoor! Ik ben wel heel stoer naar de Noordpool vertrokken maar de eerste dagen is toch flink afzien hoor! De reis duurde veel langer dan gepland, uiteindelijk kwam ik twee dagen later dan gepland aan. Maar dat mag de pret niet drukken, heb er nu zo'n tien dagen op zitten en het is fantastisch!

Ik heb met mijn tent inmiddels de tweede locatie opgezocht, het kan flink waaien hier dus nu sta ik iets beschutter. Ik heb nog geen ijsberen gespot, maar wel al een poolvos. En morgen ga ik ijsvissen, dus wie weet kom ik nog een zeehond of een orka (!!!) tegen!

Die flinke antenne op mijn smartphone is geen overbodige luxe, ook al is het echt geen gezicht! Maar de ontvangst is hier bar slecht (duhuh!) dus reken erop dat ik gewoon niet zo bereikbaar ben. Ach ja, dat is ook het hele doel van naar het einde van de wereld reizen, dat je even uit het drukke normale leven weg bent.

Al mis ik het gezelschap wel hoor, als je dan toch besluit naar de Noordpool te gaan kun je beter met een ander gaan, in je eentje is toch wel heel saai. Vooral omdat er bar weinig te doen is, een reisje naar Rio in je eentje is natuurlijk wat anders!

Ik ga snel kijken hoe ik de foto's online krijg, en dan is het bedtijd voor mij. Morgen eerst eens zien dat ik een wak vind/maak en dan ga ik me aan het echte werk begeven: De voorraad blikvoedsel gaat hard, dus eens kijken of ik verse vis weet te vangen!

Wish me luck! Ijskoude Groetjes vanaf een hele grote witte vlakte :)

  • 24 Juni 2012 - 11:22

    Loes:

    Brrrr... kreeg de rillingen toen ik je verhaal las! Het kan dus inderdaad veel kouder dan in Nederland. Hopelijk kun je je goed beschutten en heb je degelijke kleding voor dit soort barre omstandigheden! Good luck met de visvangst!

  • 24 Juni 2012 - 15:59

    Femke:

    Hoi,
    Hoe is het daar?
    Veel plezier daar. Een fijne reis terug alvast.

  • 24 Juni 2012 - 17:03

    Floor:

    Hallo Robert ooh wat moet het daar koud zijn hoop dat alles goed gaat met het vissen en het vinden van eten veel succes!!!!

  • 29 Juni 2012 - 07:01

    Ellen:

    Hallo Robert,
    Wauw wat een avontuur! Klinkt ook wel heel lekker die kou en rust!
    Zet 'm op en geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 949
Totaal aantal bezoekers 6867

Voorgaande reizen:

09 Juni 2012 - 21 Juli 2012

Expeditie Noordpool

Landen bezocht: